uitpakken en opslaan, eerste schooldagen - Reisverslag uit Bangalore, India van Familie Westen - WaarBenJij.nu uitpakken en opslaan, eerste schooldagen - Reisverslag uit Bangalore, India van Familie Westen - WaarBenJij.nu

uitpakken en opslaan, eerste schooldagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie Westen

16 Februari 2009 | India, Bangalore

3 februari 2009

Het eind is in zicht.

We hebben alles bijna uitgepakt, nog een paar dozen met boeken maar dan moeten eerst de boekenplanken hangen, en dan zijn we een beetje klaar met de 350 dozen uitpakkerij. Ik heb geprobeerd alles meteen op de goede plek te zetten, maar helemaal is dat natuurlijk niet gelukt, dus moet nog wel het 1 den ander verschuiven, maar goed; het zit / ligt allemaal ergens.

Gisteravond hebben we al wat schilderijen enzo opgehangen op de benedenverdieping, dat kleed meteen aan en scheelt enorm met het gegalm hier (alles is van marmer, toen er nog niks in stond werd je gewoon gek als de kinderen iets riepen!).

Ik moet zeggen dat de kindjes het heel erg goed doen. Vooralk nu we in ons huis zitten, is een beetje de rust terug gekeerd. Silke had in 1 keer een haar – op – eet tick sinds we ons oude huis uit waren, en ze doet het al twee dagen niet meer, misschien is het een teken. En Rens heeft vandaag heel leuk zelf gespeeld toen Silke op school zat, was echt weer een beetje de oude. Ze waren wel erg zenuwachtig en pesterig enzo, maar andere keren hadden ze het ook erg leuk met zwemmen en spelen; het was gewoon teveel.

Met de school gaat het goed. Het is wel heel erg anders dan in Nederland. Vorige week ben ik de hele week mee geweest met Silke (steeds iets korter elke dag). Ik was eerst bang dat het heel streng zou zijn, maar het tegeovergestelde is waar. Dat is ook niet echt fijn, maar ze is het al wel een beetje gewend nu. Maandag moest ze voor het eerst met de bus, omdat Rens toen ook naar school ging en als ik Silke dan wegbreng, komt Rens niet op tijd. Ze wilde het zelf heel graag, maar toen het puntje bij het paaltje kwam, moest ze heel erg huilen. Het was heel erg moeilijk dat kleine kindje daar huilend in de bus te zien zitten, hij reed gewoon weg met haar en ze zag me kijken……Toen heb ik haar op school gebeld (ik belde naar het mobieltje van de juffrouw) de ene juffrouw zat in de file en de andere juffrouw was vrij, dus ik dacht; komt dat kleine kindje daar aan op school, zijn de juffies ook nog eens weg! Maar er was wel een vervangster geregeld zeiden ze. Dus ik nog eens gebeld of ze Silke wilden laten bellen als ze er waren en toen ik haar aan de telefoon kreeg, zei ze dat ze het leuk had gehad in de bus en ze wilde al weer gaan (van de telefoon af), dus dat was fijn. Toen ik haar wilde ophalen hoorde ik van een moeder dat de bus er niet doorkon vanwege een 1 of ander feest ergens halverwege in een dorp en dat de kinderen in de warmte dus ongeveer een half uur – uur later zouden komen! De eerste keer dat ze met de bus ging! Het bleek achteraf een half uur, en toen ik Silke van de bus ophaalde had ze het er niet over, ze heeft het niet echt in de gaten gehad, en ze had het best leuk gehad, maar wilde de volgende keer toch met mij. Maar ja, dat ging dus niet, dus vanochtend wat het weer een beetje jammeren, maar nu kwam ze thuis met verhalen dat de hele bus iets roept als de chauffeur over een hobbel gaat en dat ze het wel erg leuk vond. Dus ik ben benieuwd morgen. Ik denk dat ik haar vrijdag maar eens thuis ,houd; even bijkomen….! (ook voor mij)

Rens gaat nu naar de creche, heb hem gebracht hij gaf me een kus en knuffel en zwaaide, dus ik denk dat gaat goed, bellen ze me na 1,5 uur of ik hem wil komen halen, want hij is erg aan het huilen. Dus vandaag ben ik er wat langer bijgebleven (ze hebben daar meer structuur dan op de school van Silke moet ik zeggen, en Rens heeft een erg leuke, rechtvaardige, maar live juffrouw; precies wat ie nodig heeft), toen ging het iets beter, maar heb hem een uurtje daarna toch weer opgehaald. Morgen ga ik ook nog gewoon mee, en daarna ook, totdat hij het goed vind, we zullen zien. Op zich denk ik dat het wel goed gaat komen, ze doen leuke liedjes, dat vind hij leuk, ze hebben genoeg te puzzelen en ook buiten is er veel te doen, dus gaat wel goedkomen.

Maar het is wel moeilijk, voor de kids, maar ook voor mamma, want ja, ben toch een beetje de schuldige die ze dit aandoet. Maar ik weet zeker dat het goed gaat komen en dat ze niet zielig zijn, dat merk je wel; ze eten en drinken lekker, en zijn erg blij met alle ruimte hier, de buurtkindjes, het weer, het zwemmen, alles ontdekken, dat kun je wel merken.

We zijn ook al overal gaan kijken voor een normale supermarkt, maar helaas nog zonder resultaat.De SPAR is nog erg goed qua efficiency. Alle hier gaat gewoon ontzettend sloom; daar moet je je echt bij neerleggen, anders wordt je helemaal gek. Ik heb me al meerdere malen er op betrept dat ik me sta te ergeren aan een mentaliteit waar je toch niets aan doet, dat is echt gewoon een verspilling van je energie. In Nederland erger je je wel eens aan een kassajuffrouw maar dan denk je; ik had beter een andere kassa moeten kiezen; hier maakt het niet uit; het is overal sloom, dus kun je je er maar beter bij neerleggen. Ook het verkeer is hier echt vreselijk in de spits; da thad er ook mee te maken dat het allemaal zo sloom is. Alleen wij hadden gewoon anders verwacht van een SPAR; je denkt daar staat toch een westerse firma achter met een bepaalde formule die ze dan doorzetten wereldwijd, maar dat is toch niet helemaal zo. In het begin lijkt het een beetje op een kleine Carrefour (met eerst gebruiksartikelen enzo), maar dan ga je verder in de winkel en dat kom je op een groente afdeling meet heel smalle paadjes waar je alleen nog moet laten wegen (door een slome), mensen lopen je constant in de gaten te houden (ze zijn hier super bang dat je iets meeneemt denk ik, dat schijnen Indiers ook te doen als algemeen geaccepteerde hobby) en de kassa is een ramp, als het artikel niet goed scand (en dat gebeurt erg vaak), dan gaan ze een lijst af met alle artikelen van de winkel, beginnend bij de A, om de juiste te zoeken…Ze hebben trouwens een weeg – ding in de scan kassa (net als bij de AH) maar die wordt dus niet gebruikt. Dan staat er nog iemand in de pakken en die pleurt de flessen op je brood en ze moeten ALTIJD geld wisselen met een andere kassa als je gaat afrekenen…….Maar er zijn heel werg veel andere supermarkten, ook dichterbij, alleen de SPAR schijnt het beste te zijn voor one – stop – shopping; die anderen verkopen dit wel, maar dan dat weer niet, dus moet je er meerdere bezoeken. Maar dat ga ik denk ik wel doen; de ene dag naar de winkel waar ze aardappels hebben en tomaten en de andere dag naar de winkel waar ze kinder – shampoo verkopen en peper, om maar iets te noemen…..

Als ik eenmaal een maid heb gevonden (ga binnenkort eens op zoek, mijn overbuurvrouw gaat mij helpen, ze is een amerikaanse indische, ze spreekt de taal en weet alles van verkeerde maids), dan kan ik die trouwens ook boodschappen laten doen ja. Sommigen hebben een chauffeur die dat ook voor hun doet. Maar goed, meestal loop je in de supermarkt en dan denk je; oh ja, dat had ik ook nog nodig; dat doen hun natuurlijk niet…..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Twee jaar India

Met het hele gezin gaan we twee jaar een bezoekje brengen aan Bangalore, vanwege het werk van Mark....

Recente Reisverslagen:

01 December 2010

Reflections

30 November 2010

inpakken

21 November 2010

Complex

16 November 2010

Treat

09 November 2010

Trick or Treat !
Familie Westen

Met het hele gezin gaan we twee jaar een bezoekje brengen aan Shanghai, vanwege het werk van Mark....

Actief sinds 10 Feb. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 111433

Voorgaande reizen:

13 Januari 2009 - 11 December 2010

Twee jaar India

03 Januari 2011 - 30 November -0001

China 2011 - ?

Landen bezocht: